هنگامی که به بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) فکر می کنید، مهم است که به تمام جنبه هایی که یک استراتژی موفق را تشکیل می دهند نگاه کنید - محتوا، کلمات کلیدی، متا تگ ها و بک لینک ها. در حالی که ممکن است ساده به نظر برسند، بک لینک ها برای سئو ضروری هستند.
آنها چه هستند
بک لینک ها – همچنین به عنوان لینک های ورودی یا یک طرفه شناخته می شوند – به سادگی لینک هایی هستند که از وب سایت دیگری به وب سایت شما اشاره می کنند. بهترین بخش بک لینک ها این است که آنها به تبلیغ وبلاگ یا سایت شما کمک می کنند فقط با لینک دادن به شما از منبع دیگری. به اندازه کافی آسان است، درست است؟ خوب، نه به این سرعت. وقتی صحبت از بک لینک می شود، کیفیت مهم است.
بک لینک و سئو
بک لینک ها بر سئو و رتبه بندی SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) شما تأثیر می گذارند. موتورهای جستجو از الگوریتمهایی برای جمعآوری اطلاعات و رتبهبندی صفحات استفاده میکنند و از رباتها و عنکبوتها برای خزیدن سایت شما برای یافتن محتوا و بک لینک استفاده میکنند. موتورهای جستجو حجم و ارتباط همه صفحاتی که به سایت شما پیوند می دهند را جمع آوری می کنند که بر رتبه صفحه شما تأثیر می گذارد. بنابراین هرچه بک لینک بهتر باشد، SERP شما بهتر است.
بک لینک بالا و پایین
برای مثال وقتی شخصی در گوگل جستجو می کند، موتور جستجو از رتبه بندی خود برای ارائه بهترین نتایج ممکن استفاده می کند. وقتی صحبت از بک لینک به میان می آید، شما به جای سایت های با رتبه پایین، لینک هایی از صفحات با رتبه بالا می خواهید. به آن مانند یک مرجع فکر کنید: شما یک مرجع از یک منبع معتبر می خواهید، نه یک شخصیت مشکوک، زیرا بر نحوه درک شما تأثیر می گذارد.
بک لینک های با کیفیت لینک هایی هستند که از وب سایت دیگری با قدرت صفحه بالاتر از سایت فعلی شما به وب سایت شما اشاره می کنند. برای اهداف سئو، فرقی نمیکند (و در واقع میتواند به شما آسیب برساند) اگر سایتهایی که به شما لینک میدهند، همه سایتهای کوچک و با رتبه صفحه پایین باشند.» ( Strategy New Media ).
دریافت لینک های مناسب
از آنجایی که بک لینک ها انواع مختلفی دارند و راه های مختلفی برای دریافت آن ها وجود دارد، داشتن یک برنامه مهم است. کسب بک لینک به هیچ مهارت فنی نیاز ندارد، بلکه بیشتر در مورد شبکه سازی و ایجاد رابطه است.
بهترین راه برای دریافت بک لینک های ارگانیک از طریق محتوای با کیفیت است زیرا سایت دیگری تنها در صورتی به شما لینک می دهد که دلیل قانع کننده ای برای آن ارائه دهید. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید شانس خود را افزایش دهید:
- مقالات، بیانیههای مطبوعاتی، مطالعات موردی، پستهای وبلاگ و سایر محتوای قابل اشتراکگذاری بنویسید. اینفوگرافیک ها را فراموش نکنید - بک لینک ها نیز می توانند از تصاویر باشند!
- به طور منظم محتوای وبلاگ جدید و پست مهمان را در وبلاگ های دیگر اضافه کنید.
- در رسانه های اجتماعی فعال بمانید و همیشه به محتوای مرتبط در سایت خود لینک دهید.
- از دایرکتوری های جستجوی با کیفیت و سایت های دایرکتوری استفاده کنید
- به اشتراک گذاری آنچه ایجاد می کنید با ابزارها و پیوندهای اشتراک گذاری اجتماعی برای مردم آسان کنید.
چگونه بک لینک دریافت نکنیم
یکی از عناصر به دست آوردن بک لینک که بسیار مهم است این است که از تکنیک های کلاه سیاه یا سایر تاکتیک های نامناسب برای به دست آوردن آنها استفاده نکنید. کارشناسان موافقند که بهتر است آنها را به طور پیوسته در طول زمان بسازید، نه اینکه با خرید آنها یک شبه ۱۰۰ عدد بدست آورید. این نوع سناریوها تقریباً همیشه توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو علامت گذاری می شوند که به اعتبار شما آسیب می زند و می تواند شما را تحریم کند.
«این همیشه یک تمرین خوب است که به تدریج به وب سایت خود بک لینک بدهید تا هزاران بار در یک زمان. این به شما کمک می کند تا در نهایت در بین موتورهای جستجو اعتماد ایجاد کنید و به رتبه بهتر وب سایت خود در SERP کمک می کند. ( Bloggerstack ).
بک لینک یکی از مهمترین عناصر معادله سئو است. فراموش نکنید زمانی که به دنبال ارتقای رتبه خود و افزایش برجستگی خود هستید، آنها را در نظر بگیرید.
کارشناس و مشاور سئو مارک والترز از SEOmark آن را با این جمله خلاصه میکند: «پیوندهای برگشتی بیش از هر چیز دیگری بر رتبهبندی موتورهای جستجو تأثیر میگذارند. تعداد و کیفیت آنها که به سمت سایت شما اشاره می کنند تا حد زیادی تعیین می کند که سایت شما در چه جایگاهی در نتایج جستجو قرار می گیرد.